הטרנספורמציה הדיגיטלית היא תהליך שמתפתח כל הזמן. בינה מלאכותית, למידת מכונה, IoT, מחשוב ענן ועבודה מרחוק הם רק חלק מהמגמות שמעצבות את הדרך שבה עסקים חושבים ופועלים. על ידי אימוץ הטכנולוגיות הללו, ארגונים יכולים לשפר את היעילות, להפחית עלויות ולהיות תמיד לפני המתחרים.
הטרנספורמציה הדיגיטלית מחוללת מהפכה בשנים האחרונות. היא מעצבת מחדש את האופן בו ארגונים פועלים, ויוצרת שינויים פנים-ארגוניים כלפי העובדים וכן כלפי חוץ מול לקוחות ושותפים. אלו הן ארבע המגמות המרכזיות של הטרנספורמציה הדיגיטלית, המובילות להגדלת הערך העסקי בארגונים.
המידע
אחד התוצרים הבולטים של המהפכה הדיגיטלית הוא המידע העצום הנצבר בארגון. טכנולוגיות חדשות ומתקדמות מאפשרות לנו לעשות שימוש במידע הנצבר, דבר שמוביל לשינוי באופן שבו ארגונים חושבים ופועלים.
אחת האפשרויות החדשות הבולטות ביותר היא שילוב בינה מלאכותית (AI) ולמידה עמוקה (ML) באופרציה העסקית. טכנולוגיות AI ו-ML משמשות לאוטומציה של משימות. לפי דלוייט, 53% מהארגונים החלו ליישם אוטומציה של תהליכי רובוטים (RPA) וניתן לצפות לעליה בשיעור זה עד ל-72% בשנתיים הקרובות.
ככל שהמידע הנצבר מאפשר לארגון לשפר את ביצועיו, כך גובר הצורך והרצון לאסוף עוד ועוד מידע ממקורות נוספים. ככל שיאסוף הארגון יותר מידע כך יוכל לשפר עוד יותר את היעילות והדיוק. לדוגמה, צ'אטבוטים המופעלים על ידי AI משמשים לתמיכה בלקוחות, ואלגוריתמי ML משמשים לניתוח נתונים ולהצגת תחזיות על התנהגות הלקוח. ככל שנצליח לאסוף יותר מידע על הלקוח שלנו, התנהגותו והעדפותיו, כך נצליח לחזות טוב יותר את צרכיו העתידיים ונוכל להציע לו הצעות בעלות ערך עבורו ולשפר את יכולתנו לפעול עבורו, לזכות באמונו. בכך, נוכל בסופו של יום להגדיל את ההכנסות.
דוגמה מעשית למגמה זו נראית בשיתוף הפעולה של ONE Technologies עם בנק לאומי, לשילוב פלטפורמת Alteryx AI. מהלך זה מייעל את ניתוח הנתונים של הבנק, ועוזר לפשט את תהליך ההפקה של תובנות עסקיות ולשתפן, ללא צורך בעבודת תכנות מורכבת. על ידי אוטומציה של ניתוח נתונים, בנק לאומי שיפר את היעילות התפעולית והדגים את ההשפעה האמיתית של ניתוח נתונים מתקדם וטכנולוגיות AI בהנעת טרנספורמציה עסקית.
טרנד נוסף הוא עליית האינטרנט של הדברים (IoT). חל גידול במספר המכשירים המחוברים המשמשים מטרות צרכניות ותעשייתיות, עם כ-17 מיליארד מכשירים המחוברים ל-IoT אשר צפויים לגדול ולהגיע ל-29.42 מיליארד עד 2030, כתוצאה מהוזלת טכנולוגיות החיישנים והתקדמות התקשורת הדיגיטלית. מכשירים חכמים מייצרים נפח אדיר של נתונים שניתן להשתמש בהם כדי לשפר את היעילות התפעולית ולספק תובנות חשובות לגבי התנהגות הלקוחות ואורחות חייהם.
שיתוף הפעולה האחרון בין ONE Technologies ו-Magen Eco-Energy בפרויקט חדשני לתחזוקת בריכות ממחיש היטב את הפוטנציאל האדיר של מערכות ה-IoT. בעזרת שילוב חיישנים חכמים עם פלטפורמת ניהול מבוססת ענן, צוות הפרויקט פיתח פתרון חדשני לניטור איכות המים בזמן אמת. המערכת מנטרת את איכות המים ומתאימה באופן אוטומטי את רמות חומרי החיטוי, ומעניקה לבעלי בריכות ולטכנאים גישה לנתונים חיוניים באמצעות אפליקציית מובייל ידידותית למשתמש. הפרויקט, שחולל מהפכה בשיטות הטיפול בבריכה, ממחיש כיצד טכנולוגיית IoT יכולה לשנות תעשיות מסורתיות על ידי שיפור היעילות התפעולית וחווית הלקוח.
ההתקדמות בטכנולוגיות חיישנים ותקשורת דיגיטלית מעצימה ארגונים לרתום כמויות עצומות של נתונים, משפרת את היעילות התפעולית ומספקת תובנות מעמיקות יותר לגבי התנהגויות לקוחות.
מחשוב ענן מחולל מהפכה באופן שבו ארגונים מתרחבים ומאמצים חדשנות, ומאפשר גמישות ויעילות חסרות תקדים לתעשיות השונות. טכנולוגיה טרנספורמטיבית זו מאפשרת לעסקים להסתגל במהירות לדרישות השוק ולהתקדמות הטכנולוגית, ומבטיחה שהם יישארו תחרותיים בסביבה הדיגיטלית המתפתחת. על ידי העברת פעולות ותהליכים לענן, חברות יכולות להשיג חיסכון משמעותי בעלויות, לשפר את אבטחת המידע ולייעל את המודלים של אספקת השירות שלהן, תוך קיצור ה-Time To Market והנחת בסיס יציב לצמיחה עתידית של הארגון.
גישת "המשתמש במרכז" היא אחד הטרנדים המרכזיים של המהפכה הדיגיטלית. מגפת הקורונה האיצה עוד יותר את הטרנד הזה ועכשיו "המשתמש" הוא לא רק הלקוח אלא גם העובד בארגון. אימוץ העבודה מרחוק, שהפכה להכרח עבור עסקים רבים הובילה לעלייה בשימוש בכלים, כגון תוכנות לשיחות ועידה בווידאו ותוכנות לניהול פרויקטים, המאפשרות לצוותים לעבוד יחד ביעילות גם כשהם לא נמצאים באותו מיקום פיזי.
ניהול כוח עבודה מרוחק והאפשרות של עובד בארגון לתת מענה לצורך של לקוח כבר אינם מוגבלים במקום וזמן, כולם זמינים 24/7. לדוגמה, בתחום החינוך, מורים ומרצים יכולים לנהל שיעור מהבית, התלמידים יכולים להיות נוכחים אף הם מכל מקום ובכל זמן, לשיעור אין יותר מועד אחד קבוע, ומי שלא מגיע לשידור החי יוכל להשלים את החומר מהקלטת השיעור. בתחום הבריאות, רפואה מרוחקת, פגישות עם פקידים ונותני שירות אחרים ועוד מגוון רחב של מפגשים עובר אל המרחב הדיגיטלי.
לסיכום, טרנספורמציה דיגיטלית היא תהליך מתמשך שמתפתח כל הזמן. בינה מלאכותית, למידת מכונה, IoT, מחשוב ענן ועבודה מרחוק הם רק חלק מהמגמות שמעצבות את הדרך שבה עסקים חושבים ופועלים. על ידי אימוץ הטכנולוגיות הללו, עסקים יכולים לשפר את היעילות, להפחית עלויות ולהיות תמיד לפני המתחרים.
צור איתנו קשר עוד היום וגלה דרכים חדשות לאימוץ טכנולוגיות מתקדמות, שיעזרו לחולל מהפכה בפעילות העסקית שלך החברה שלך ולבסס את מעמדה בשוק.