בעקבות מלחמת חרבות ברזל, ארגונים במגזר העסקי והציבורי בישראל נאלצו השנה להתמודד עם אתגרים כגון שיבושים בכוח האדם וחוסר יציבות עסקית וכלכלית. למעשה, השנה החולפת חידדה באופן מיוחד את הצורך של ארגונים, בעיקר בתנאי חוסר ודאות, להתבסס על ניתוח דאטה ונתונים מבוססים ולא על אינטואיציות או פרשנויות אישיות.
הדרך להפוך לארגון כזה היא לבצע טרנספורמציה עסקית-דיגטלית, והבשורה שלנו ב-ONE היא שאנו מספקים ללקוחותינו את התהליך הזה במודל שירות, As a Service, בעזרת שיטה מנצחת ומתודולוגיה מפורטת שפיתחנו.
בשנה החולפת התמקדנו בפיתוח ובהשקה הרשמית של הטרנספורמציה העסקית-דיגיטלית במודל שירות (As a Service). מדובר בהצעת ערך חדשנית, שבאמצעותה אנו מלווים כל לקוח בגיבוש ומימוש הטרנספורמציה הנכונה והמדויקת עבורו במסע להפיכתו לארגון מוכוון נתונים (Data Driven) – כלומר, לארגון מודרני המקבל את ההחלטות העסקיות שלו על בסיס ניתוח נתונים מדוייקים, ומוציא אותן לפועל בעזרת מערכות מידע ואימוץ טכנולוגיה חדשנית שהותאמה לצרכיו.
אנו מבינים שאין בעולם שני ארגונים זהים – לכל ארגון יש מטרות, משאבים וגם אילוצים שייחודיים רק לו – ולכן גם המסע של כל ארגון צריך להיות ייחודי ומותאם באופן אישי.
במסגרת המתודולוגיה שפיתחנו, אנו יושבים עם הלקוח ומפרקים לגורמים את הביזנס, את היעדים והמטרות העסקיות, ואת התהליכים והמשאבים הנוכחיים שקיימים בארגון, ואז ממליצים לו איך לבנות את היכולות הנדרשות לו באופן ספציפי בעזרת כלים ופתרונות טכנולוגיים שיתאימו לכך. זה לא בהכרח תהליך פשוט, כי בעלי התפקידים נדרשים לבצע שינוי בהרגלי העבודה, להוביל התאמה ארגונית, וגם ללמוד וללמד את הארגון כולו לעבוד על מערכות ותשתיות טכנולוגיות חדשות.
זה גם המקום שבו לנו, כחלק מקבוצת ONE, יש יתרון משמעותי. קבוצת ONE חולשת על מרבית הפלטפורמות והטכנולוגיות שקיימות בארץ ובעולם לשוק הארגוני, ומתמחה בכל התחומים החל בענן ומערכות ליבה, דרך בינה מלאכותית ואנליטיקה, ועד לאבטחת מידע, פיתוח וחדשנות. אנו מביאים לשולחן ידע רב ועמוק, עם שנות ניסיון רבות, וכל אלו מאפשרים לנו לראות מה הכי נכון ללקוח הספציפי מסך כל הטכנולוגיות הקיימות, וברוב המקרים יכולים גם לספק אותן בכצמנו מתוך קבוצת ONE.
אחד מאירועי השיא של החטיבה השנה היה הכנס לחשיפה והשקה הרשמית של תכנית הטרנספורמציה העסקית-דיגיטלית במודל שירות. לאירוע שהתקיים בנתניה, מול חוף הים, הגיעו מאות בכירים ומנהלי מערכות מידע וחדשנות בארגונים המובילים בישראל. התגובות החיוביות שקיבלנו ממשיכות להדהד, ואנו שמחים לראות את העניין הרב שהתכנית שלנו מייצרת בקרב לקוחות קיימים ופוטנציאליים בשוק הארגוני ובמגזר הציבורי.
כשמסתכלים כמה שנים קדימה מהיום, מבינים שכל הארגונים יעמיקו את השימוש בבינה מלאכותית ועסקית וירחיבו תהליכי אוטומציה. הטרנספורמציה העסקית-דיגיטלית במתודולוגיה שפיתחנו ב-ONE מכינה את הלקוחות שלנו לקראת העתיד. כל ארגון שמתחייב היום לתהליך טרנספורמציה עסקית-דיגיטלית מכין את עצמו להתפתחות המהירה שצפויה בתחומים הללו, ויוכל בעתיד להגיב מהר לשינויים ולשמור על מובילות לאורך זמן. פנו אלינו וצאו כבר עכשיו למסע טרנספורמציה עסקית-דיגיטלית במודל שירות. לפרטים נוספים >>
כותב המאמר הוא גידי לייב, מנהל פעילות בחטיבת הטרנספורמציה העסקית-דיגיטלית, קבוצת ONE