בעולם השיווק הדיגיטלי, כל מבקר באתר ובאפליקציה הוא משאב יקר. מאחר וכבר השקענו נתח מתקציב השיווק בהגדלת תנועת גולשים לאתר ולאפליקציה, כל שיפור באחוזי ההמרה מתורגם ישירות לתשואה גבוהה יותר על השקעתנו. השאלה המרכזית היא כיצד למקסם את הערך ולהגדיל את הסיכוי שכל מבקר יבצע את הפעולות הרצויות לנו?
אחד הכלים היעילים ביותר לשיפור יחס ההמרה הוא שיפור מתמיד של האתר על בסיס A/B Testing ואחת החברות הגלובליות המובילות בתחום זה היא VWO, שאנו מייצגים ומפיצים את פתרונותיה בישראל. אך לפני הכל, הסבר קצר על A/B Testing.
מה זה A/B Testing ומדוע הוא חשוב?
A/B Testing הוא כלי מדעי המאפשר לנו להשתפר על ידי קבלת החלטות מבוססות נתונים במקום להסתמך על תחושות בטן. הביטוי נגזר משיטת הבדיקה שמבוססת על הרצת שתי גרסאות, A ו-B, והשוואה שיטתית בין רמות היעילות שלהן.
אנו משתמשים ב-A/B Testing לבדיקת אפקטיביות של גורמים רבים בממשק המשתמש שלנו, כמו למשל:
כותרות ומסרים, שכל שינוי בניסוח שלהם עשוי להשפיע דרמטית על אחוזי ההמרה; עיצוב וצבעים, להם השפעה מפתיעה על התנהגות המשתמש; מיקום אלמנטים כמו CTA (כפתור הנעה לפעולה), טפסים, תמונות ורכיבים אחרים באתר; ושיפור תהליכי המרה, באמצעות פישוט התהליך לביצוע רכישה או הרשמה והסרת החסמים שעלולים להסיט את המשתמש בדרכו לשם.
דוגמאות מעולם הפיננסים
כדי לשפר תהליך של רכישת ביטוח באתר, למשל, נעשה A/B Testing לעמוד הנחיתה: בגרסה A יהיה טופס ארוך עם כל השדות בעמוד אחד, ובגרסה B יהיה תהליך מדורג עם 3-4 שלבים קצרים ועוקבים. בסיום הבדיקה נקבל תוצאות מובהקות שלפיהן גרסה B הביאה לשיפור של 25% באחוזי השלמת עסקה ורכישת ביטוח.
אלמנטים נוספים וקלאסיים לבדיקה הם קריאה לפעולה (CTA): נשווה בין כפתור של "קבל הצעה" לכפתור "בדוק זכאות", "התחל עכשיו" לעומת "חסוך זמן וכסף", או נבדוק את כדאיות השימוש במוטיבים של דחיפות כמו למשל "מבצע מוגבל בזמן". ניתן גם לבדוק אפקטיביות אלמנטים של תמיכה כגון צ'אט בזמן אמת לעומת טופס השארת פרטים, מספר טלפון בולט לעומת כפתור "התקשרו אליי" ועוד.
היתרונות של A/B Testing
שימוש נכון ומקצועי בבדיקות A/B תורם לשיפור מתמשך בחוויית המשתמש ועקב כך גם בביצועים העסקיים. עוד הוא תורם להפחתת סיכונים, הודות ליכולת לבדוק כל שינוי על קהל מצומצם במקום לבצע שינויים גורפים ללא בדיקה. לשימוש ב-A/B Testing יש ROI מוכח, מפני שכל שיפור באחוזי ההמרה מתורגם ישירות לשורת הרווח. יתרון נוסף הוא שאין צורך בפיתוח, מפני שהחברות המתקדמות בענף, כגון VWO, מציעות כלי NO-CODE לביצוע A/B Testing מקצועי.
חברת VWO הוקמה לפני כ-15 שנה במטרה להעצים ארגונים עם טכנולוגיית NO-CODE לאופטימיזציה של נכסים דיגיטליים. בשנים האחרונות הפלטפורמה שלה זוכה להצלחה עולמית ומסייעת למעל 40,000 לקוחות ב-170 מדינות למקסם את הערך העסקי מאתרים ואפליקציות מובייל.
שותפות חדשה שכובשת את השוק הישראלי
לפני מספר חודשים VWO העולמית בחרה ב'סבן דיגיטל מרקטינג' מקבוצת ONE כשותפה מובילה, לייצוג והפצת הטכנולוגיה שלה בישראל. השותפות שלנו מבוססת על ידע עסקי ושיווקי של סבן דיגיטל בשילוב הטכנולוגיה החדשנית של VWO, ויחד אנו מסייעים לחברות המובילות בישראל להגדיל את הערך העסקי מהאתרים ומאפליקציות המובייל שלהן.
כשניגשנו לפיילוט הראשון עם אחת מחברות כרטיסי האשראי הגדולות בישראל, היעד שהגדרנו היה שיפור יחס ההמרה בלקיחת הלוואות אונליין. הטמענו באתר החברה את הכלי של VWO והתחלנו לבחון את הפרמטרים שניתן ורצוי לשנות כדי לשפר את יחס ההמרה ולעמוד ביעד. השינויים לא איחרו לבוא והשיפור בהמרות באתר של חברת כרטיסי האשראי היו חיוביות ביותר. מדובר בהישג לא מבוטל מפני שחלק מתהליכי A/B Testing לא תמיד מצליחים, חלקם מצריכים סבלנות וחזרות רבות על בדיקות שונות עד שרואים תוצאות מובהקות וחיוביות.
טיפים להצלחה ב-A/B Testing
אם אתם מתכוונים לבצע A/B Testing לשיפור יחס ההמרה באתר או באפליקציה, כדאי לזכור היטב וליישם את העקרונות הבאים:
סבן דיגיטל מרקטינג מקבוצת ONE מייצגת בישראל את פלטפורמת VWO אשר מוטמעת בעשרות חברות במשק הישראלי ואלפי חברות בעולם. לפרטים ומידע נוסף פנו אלינו.
כותב המאמר הוא יניב סבן, מנכ"ל 'סבן דיגיטל מרקטינג' מקבוצת ONE